Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Diagnoza psychologiczna gotowości szkolnej

Diagnozę psychologiczną gotowości szkolnej przeprowadza się u dzieci:

  • objętych rocznym obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym, wtedy kiedy rodzice/nauczyciel zauważyli u dziecka trudności w obszarze poznawczym, percepcyjnym czy też społeczno-emocjonalnym lub kiedy rodzic chce się upewnić, że dziecko jest gotowe do szkoły (6, 7 – latek)
  • nie objętych rocznym obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym, a rodzice chcą się upewnić o gotowości szkolnej dziecka potwierdzonej opinią psychologiczną (5, 6 - latek)

Ma na celu określenie ogólnego przebiegu rozwoju psychofizycznego dziecka . Określenie mocnych stron dziecka oraz ewentualnych trudności w kontekście edukacji szkolnej. Badanie psychologiczne rozpoczyna się od wywiadu z rodzicem oraz zapoznania z opinią z przedszkola (innymi opiniami od specjalistów). Następnie przeprowadzana jest rozmową, obserwacja i diagnoza dziecka. Kolejno następuje omówienie wyników badania z rodzicami oraz przestawienie zaleceń do pracy z dzieckiem.
Badanie psychologiczne gotowości szkolnej trwa ok. 2-3h, odbywa się na 1 lub 2 spotkaniach w zależności od indywidualnych możliwości.