Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Szkoła dla rodziców i wychowawców.
„Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły?”
Głównym celem Szkoły jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości.
Program został opracowany w oparciu o koncepcję Tomasa Gordona „Wychowanie bez porażek” oraz pozycje Adele Faber i Elaine Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, aby do nas mówiły?”.
Szkoła uczy nie tyle „metod", co budowania relacji w duchu podmiotowości i dialogu. Uświadamia, że skuteczność wychowania w znacznym stopniu zależy od osoby wychowującej, oznacza to, że aby zmienić zachowanie dziecka, często należy zacząć od zmiany siebie. Wychowanie jest procesem, a szkoła dla rodziców i wychowawców pokazuje, w jakim kierunku i w jaki sposób proces ten można realizować. Efekty zależą od zaangażowania i wytrwałości samych rodziców i wychowawców.
Tematyka zajęć:
- Jak pomóc dziecku rozpoznawać, wyrażać i akceptować emocje?
- Jak budować adekwatne poczucie własnej wartości u dziecka?
- Jak słuchać, aktywnie i wspierająco?
- Jak zachęcać dziecko do współpracy?
- Jak stawiać granice oraz co robić zamiast karania?
- Jak uwolnić dziecko od narzuconych mu ról?
- Jak wspierać dziecko w procesie usamodzielniania się?
- Jak konstruktywnie rozwiązywać konflikty?
10 spotkań
Praca w małej grupie ( do 12 osób)
Każdy uczestnik otrzymuje Książkę A. Faber i E. Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, aby do nas mówiły?”
prowadzący:
Katarzyna Wilk i Jacek Biłko
ZAPISY NA NOWĄ EDYCJĘ (MARZEC-MAJ)
Drogą mailową na adres kangur@kangur.edu.pl